Aan het werk - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: Nienke van Donkelaar

Blijf op de hoogte en volg Nienke

04 Juni 2018 | Spanje, Playa Blanca

¡Hola!

Het leven van een entertainer is druk, maar erg leuk. Ik ben vijf dagen in de week aan het werk ik werk acht uur verspreid over de hele dag. Zo zien mijn dagen er ongeveer uit:
10:00 - Team meeting
10:15 - Rondje rond het zwembad om gasten te begroeten
10:30 - 1e activiteit
11:30 - 2e activiteit
12:30 - Familiespel
Pauze 13:00 - 15:00
15:00 - 3e activiteit
16:00 - 4e activiteit
Pauze 17:00 - 20:00 (STRAND!)
20:00 - Minidisco
21:00 - Preshow
21:30 - 23:00 Show

Op dit moment hebben we één show per week die we zelf opvoeren (twee verschillende zodat we ze kunnen afwisselen om de week). Dit zijn shows met muziek, dans en playback nummers. De komende tijd gaan we werken aan twee nieuwe shows: We will rock you en een tweede musical. Zo kunnen we twee shows per week opvoeren en wisselen we om de week af met een andere show.

De activiteiten verschillen per dag. Ik werk meestal met de maxi's. Dit zijn de kinderen rond de 8 tot 12 jaar. Af en toe werk ik een dagje met volwassenen en dat is een aangename afwisseling. Omdat je bijna iedere dag met dezelfde kinderen werkt, krijg je vanzelf een band met ze. Met de ene wat sterker dan de ander. Ik heb al afscheid moeten nemen van mijn eerste kleine grote vriendin, Lena. Een ontzettend lief meisje uit Frankrijk met een lach van goud. Ik begreep geen woord van alle verhalen die ze me vertelde en zij begreep niks van wat ik terug zei. Door de knuffels en high fives maakte dat helemaal niks uit!

Mijn team is ontzettend gezellig. We hebben een vast team van 6 en daarbij twee Franse stagiaires. Gosia komt uit Polen en is onze "jefa" (leidinggevende). Michael komt uit Zwiterland, Pablo komt uit Spanje, Jorge komt uit Cuba en Silvia komt uit Italië. We gaan meestal in de pauze na vijf uur naar het strand met een groepje en na werk zitten we met z'n allen in de patio nog wat te drinken. De uitgaansavonden zijn hier op woensdag en zaterdag. Silvia is altijd van de partij en soms gaan Pablo, Gosia of Michael ook mee op stap. Daarnaast is Greta, mijn kamergenootje van de training, ook in een hotel in Lanzarote geplaatst tot mijn grote blijdschap! Ze zit een half uur lopen bij mijn hotel vandaan en we zoeken elkaar regelmatig op wanneer we samen vrij zijn of in Waikiki.

Hoe gaat het met mijn Spaans? Moderado... Hoewel mijn collega's vooral Spaans praten onderling, hebben we vrijwel geen Spaanse gasten. Dat maakt het lastig om te oefenen. Toch merk ik dat ik steeds meer van de gesprekken mee krijg en af en toe krijg ik een lesje van een van mijn collega's.

Hasta Luego y ciao!

  • 04 Juni 2018 - 15:04

    Annemarie En Anno:

    Ola Nienke,
    Ik had het vanmorgen net met Caro over je. Of je het fijn had. Nu kan ik het zelf lezen ;-)
    Leuk maar hard werken dus, met fijne collega's en ik neem aan bij goed weer!
    Ik ben zelf net terug van 10 dagen bezoek aan Bouke, Sarah en kroost. Was fijn die weer te zien!
    Fijn dat je even van je liet horen, veel plezier nog,
    Lieve groeten van ons beiden

  • 04 Juni 2018 - 18:43

    Carolien:

    Ha Nien,
    Wat een chique hotel! Het ziet er allemaal gezellig uit. volgens mij is aloe vera heel goed voor je huis en duizend andere dingen. Een museum daarover, dat moet daar dan wel belangrijk zijn.
    Lieverd, geniet er lekker van. XXX

  • 06 Juni 2018 - 06:57

    Moos:

    Ha die Nien,

    Leuk om zo die indruk te krijgen hoe je dagen nu zijn. Ik hoop dat je ondanks het harde werken ook voldoende plezier kunt maken. Zo te zien (foto's), lukt dat aardig.

    Veel plezier nog de komende tijd.

  • 11 Juni 2018 - 08:50

    Susanne:

    Ola lieve Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 23311

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 08 November 2018

Animatiewerk @ Spanje

12 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Highschool-year Mississippi, USA

Landen bezocht: