Eilandhop: Tenerife Noord - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu Eilandhop: Tenerife Noord - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu

Eilandhop: Tenerife Noord

Door: Nienke van Donkelaar

Blijf op de hoogte en volg Nienke

06 September 2018 | Spanje, Isla de Tenerife

¡Hola hola!

Na een aantal maanden op Lanzarote, begon ik steeds meer te verlangen naar groene natuur. Op Lanzarote zijn zeker wel mooie plekjes te vinden, maar helaas geen groen. Hetzelfde geldt voor Fuerteventura. Greta was het helemaal met me eens en samen besloten we om er een paar daagjes tussenuit te gaan. De eerste stap was om tegelijkertijd twee dagen opeenvolgend vrij te regelen. Na een paar weken wachten, was dit uiteindelijk gelukt. Een week van tevoren toen onze roosters bekend werden gemaakt, hebben we onze vliegtickets geboekt met bestemming Tenerife Noord.

Van tevoren hadden we een aantal plekjes uitgezocht om te bezoeken en om zoveel mogelijk uit ons tripje te halen, hadden we besloten om een auto te huren voor de twee dagen. Via Airbnb hadden we een kamer gevonden aan de noordkust van het eiland. Een aantal dagen later was het zover en zijn we met onze rugzak op de bus gestapt naar het vliegveld.

Na een soepele vlucht van 50 minuutjes waren we in Tenerife. Vanuit het vliegtuig konden we het groen op het eiland al bewonderen en we voelden ons gelijk thuis. Nadat we onze auto hadden opgehaald gingen we onderweg naar onze eerste bestemming, Santa Cruz. Santa Cruz is een mooie, groene en erg gekleurde stad. We hebben de hele dag rondgelopen in de stad, de mooiste plekjes bewonderd en lekker geluncht. Ons eerste plan was om zelf te koken in het appartement, sinds we allebei niet de mogelijkheid hebben om te koken in ons hotel en we het stiekem een beetje missen. Echter nam de zin om te koken af naarmate we het einde van de dag naderden. We besloten uiteindelijk om naar ons appartement te gaan en een restaurantje op te zoeken in de buurt van het appartement. Het appartement was gemakkelijk te vinden en nadat we onze spullen hadden gedropt en ons hadden opgefrist, gingen we richting restaurant. Dit was voor ons een lastigere opgave. Het leek ons leuk om een weggetje in te slaan richting zee tussen de platanenplantage om vervolgens langs te kust naar het restaurant te lopen. Echter kwamen we er beneden achter dat er een groot hek in de weg stond tussen ons en de zee, met als resultaat dat we het “leuke” weggetje weer terug naar boven moesten lopen om vervolgens google maps erbij te pakken om de weg te kunnen vinden naar een van de restaurants. Hier hebben we wel erg lekker gegeten en om onszelf te belonen hebben we achteraf een heerlijke cocktail gedronken.

De volgende dag stonden we weer vroeg naast ons bed. We wilden een stadje bezoeken en daarna een wandeling maken in het Anaga gebergte. We stapten in de auto en keken onderweg uit naar een plekje om te ontbijten. Niet veel later kwamen we langs een churreria en ik vond vlakbij een plekje om te parkeren. We hadden allebei nog nooit een Churro ontbijt in Spanje gehad en hadden natuurlijk veel te veel besteld. Met een heerlijk ontbijt achter de kiezen en onze buik op standje zwanger, gingen we onderweg naar Puerto de la Cruz. Het was een mooi stadje, maar er was niet bijzonder veel te beleven. We hebben daarom al vrij snel besloten om door te gaan naar het Anaga gebergte. Een van de dingen waar ik het meeste van heb genoten in Tenerife, is het rijden. Je ziet met de auto ontzettend veel van het eiland en het mooie landschap. Vooral in de bergen rijden was erg mooi, soms tussen de mistige wolken en soms met de zon op de bergtoppen. Greta had een plaatsje gevonden vanaf waar een wandeling van twee uur was uitgestippeld. De eerste helft van de wandeling ging omlaag en verliep zeer soepel. We maakten veel stops om foto’s te nemen en deden het rustig aan. De tweede helft, omhoog, was zwaarder en ondanks dat in de bergen lekker koel was, kwam het zweet ons op de rug te staan. De uitzichten waren ontzettend mooi en al het groen om ons heen maakte het dubbel en dwars waard.

Na onze wandeling was het weer tijd om ons richting het vliegveld te begeven. Hier hebben we even onze foto’s bekeken en nagenoten van onze twee korte, maar volle dagen op Tenerife. Dit is een plek waar we allebei nog graag een keer terug zouden komen.

¡Hasta luego!

• 03 Oktober 2018 - 04:42

Sjak:

Hai Nien ! Dat klinkt weer hartstikke leuk ! Geniet verder , en nooit met mate, van je super ervaring ! Xx Liefs Sjak

• 03 Oktober 2018 - 05:40

Moos:

Mooi gebergte en als je het groen even hebt gemist, was dit zeker wel de moeite waard.

• 03 Oktober 2018 - 11:52

Annemarie:

Ha grote nicht in het land van de hemdjes en shorts! Grijs of groen, het is lekker weer daar bij jullie! Anno en ik hebben in november 2016 een wandelvakantie gedaan op het groene La Gomera, we vlogen toen op Tenerife en met de boot verder. Als ik het goed gehoord heb ga je ook nog naar Gran Canaria, we wensen je nog hele fijne weken, haal er lekker uit wat er nog inzit!!!
    Heel veel liefs ♥