Einde van de zomer - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu Einde van de zomer - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu

Einde van de zomer

Door: Nienke van Donkelaar

Blijf op de hoogte en volg Nienke

02 September 2018 | Spanje, Playa Blanca

¡Hola amigos!

Na het schrijven over mijn tripjes, is het weer tijd om het even over werk te hebben. Ik noem het werk, maar het voelt nog altijd niet als werk. De zomer is ontzettend druk geweest, in de maanden juli en augustus zat het hotel helemaal vol. Voor iedere activiteit maken we een rondje rond het zwembad om te vragen wie er mee willen doen. Tijdens de zomer is dat bijna niet nodig, de mensen (en vooral de kinderen) staan al klaar voordat je aan de ronde begint! Dat maakt het werk weer een stukje gemakkelijker en leuker. Wat lastig is, is wanneer er kinderen uit verschillende landen mee doen. We hebben over het algemeen veel Engelsen, Nederlanders en Fransen. Ik heb door de zomer heen wat handige zinnetjes opgepikt in het Frans. Tu commence, tu veux jouer, tirar avec deux mains, plus fort... Ik kwam hierheen om Spaans te leren en ik spijker zowaar ook mijn Frans een beetje bij!

In de zomer zijn we begonnen met het repeteren van een nieuwe show; “We will rock you”. Dit is een show met Queen liedjes waarbij al het geluid inclusief conversaties en liedjes van te voren zijn opgenomen en samen zijn gevoegd met een projectie van de beamer. Aan ons de taak om de teksten uit ons hoofd te leren en alle dansjes die erbij horen. Op 7 augustus was het eindelijk zo ver: de première! Alle pauzes die we hadden besteed aan de repetities worpen zijn vruchten af, het was een succes. We hebben de show nu drie keer opgevoerd en het gaat steeds een stukje beter. Ook treden we nog steeds om de week op met de “variety show”, waar verschillende dans- en comedy nummers in zitten. Omdat ik iedere keer weer een nieuwe dans bij leer, krijg ik hier een steeds grotere rol in, wat ik ontzettend leuk vind.

Inmiddels is augustus voorbij en dat betekend dat het hoogseizoen er alweer op zit. Aan het eind van elke zomer geeft Acttiv, ons bedrijf, een “end-of-summer party”. Alle entertainers van het eiland worden uitgenodigd op het feest. Dit jaar vond het feest plaats in het waterpark in Costa Teguise met Sailors als thema. Er was een BBQ, schuimfeest, gratis bier en een prijs voor het beste kostuum. Silvia en ik hadden het idee om als Sailor Moon verkleed te gaan en we hadden onze eigen kostuums gemaakt voor het feest. Helaas zaten we niet bij de prijzen, maar we kregen wel een hoop complimenten voor onze outfits!

Het zal de komende tijd een stuk rustiger worden in het hotel. We verwachten vooral hele jonge families met kinderen die nog niet naar school hoeven en oudere koppels zonder kinderen. Daarbij beginnen nu onze vakanties, dus we nemen nu een voor een onze vakantiedagen op. Dit betekend dat we de komende maanden steeds een collega minder hebben in het team. Dit maakt de manier van werken anders, dus daar zullen we even aan moeten wennen. Mijn vakantie is van 7-14 oktober en ik ga deze tijd gebruiken om wat meer van de Canarische eilanden te zien. Bestemming: Gran Canaria!

¡Hasta pronto!

• 29 September 2018 - 03:04

Margreet:

Ha Nien, wat ziet het er allemaal gezellig uit!! Zo te lezen begin je al een beetje af te bouwen...Wel heerlijk om wat vakantie te hebben denk ik! Jammer dat Jore en Helen momenteel niet op Gran Canaria zijn, was leuk gezien als je die kon treffen. Heel veel plezier met alles wat je doet!! Knuf, Margreet En natuurlijk ook van Coen

• 29 September 2018 - 04:16

Carolien:

Ha Nien,
    Het ziet er uit als één groot feest. Dat zal het niet altijd zijn, maar zo te horen heb je het enorm naar je zin en ervaar je het niet als werk. Heerlijk dansen en plezier maken met jong en oud. Geniet er van en ook van je welverdiende vakantie XXX mama en papa

• 29 September 2018 - 14:14

Moos:

Ja, wat jammer dat Jore en Helen niet in dezelfde week op Gran Canaria zijn en zeker een welverdiende vakantie. Geniet ervan!