Anouk op bezoek - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu Anouk op bezoek - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu

Anouk op bezoek

Door: Nienke van Donkelaar

Blijf op de hoogte en volg Nienke

29 Juli 2018 | Spanje, Playa Blanca

¡Hola chicos!

Ik mag absoluut niet klagen over mijn leven hier op Lanzarote. Ik heb het ontzettend naar mijn zin in het team en ik mag iedere dag spellen spelen en dansen met blije vakantiegangers, groot en klein. Toch kreeg ik na tweeëneenhalve maand stiekem een beetje heimwee naar heerlijke oer-Hollandse knuffels. Wat een geluk dat Anouk precies op dat moment langs kwam voor een weekje vakantie in Playa Blanca!

Het was een win-win situatie. Ik kreeg knuffels, Tony Chocolonely en stroopwafels uit Nederland en Anouk kreeg een weekje vakantie om lekker bij te komen (of dat dacht ze...). Terwijl Anouk in haar hoofd had om haar week aan het strand door te brengen en helemaal niets te doen, had ik ondertussen mijn vrije dagen volgepland om samen dingen te ondernemen op het eiland! Ik wilde namelijk dolgraag laten zien wat voor moois Lanzarote te bieden heeft en stiekem had ik zelf ook nog niet alles gezien. Zo gezegd, zo gedaan…

Zaterdagochtend heb ik Anouk opgehaald van het vliegveld. We zijn de vakantie op z’n Spaans begonnen en hebben geluncht met paella en sangria in Playa Blanca. Met onze buikjes vol zijn we op het strand gaan liggen en hier zijn we blijven liggen tot we het tijd vonden om op te frissen voor de volgende maaltijd. Na een heerlijk rustig dagje, zijn we de volgende dag eropuit gegaan om de markt te ontdekken in Teguise. Iedere zondag is er een grote markt in Teguise, een stadje in het midden van het eiland. Op de overige dagen van de week is het stadje vrij uitgestorven, maar op zondagen bruist het van de energie en mensen en is het er ontzettend gezellig. Zeker een aanrader om te bezoeken. Op de markt is werkelijk alles te vinden, van kleding en sieraden naar handgemaakt aardewerk naar de typische souvenirs en een gedeelte met etenswaren. We zijn over het grootste deel van de markt gelopen en hebben geluncht in een klein Spaans binnenhofje met live muziek. Vlak voordat de markt tot zijn einde was gekomen, zijn we verder gegaan naar Puerto del Carmen. In Puerto del Carmen is namelijk iets bijzonders te doen op het strand. In het water dobbert een enorm opblaasbaar springkussen waar je op kan klimmen, klauteren, springen en vanaf kunt glijden. Je kunt een zwemvest huren voor een uur plezier en dat is precies wat we hebben gedaan. Ik voelde me weer helemaal kind en ik heb het de dagen daarna nog gevoeld in mijn armen. Gelukkig voor Anouk moest ik de twee dagen daarna weer werken, dus die kon twee dagen heerlijk bijkomen en luieren op het strand.

Iedere dinsdagavond hebben we onze “Variety dance show”, die we met het animatieteam opvoeren voor onze gasten. Dit is een van mijn favoriete momenten van de week en natuurlijk heb ik Anouk hier ook heen gesleept. Heel hard hoefde ik niet te slepen want ze was zelf ook wel een beetje nieuwsgierig. Anouk heeft eerst “The wonderfull trip” van onze mascotte Timi mogen meemaken. Dit is een kindershow waarin onze mascotte op een wereldreis gaat met een elfje (in dit geval was ik het elfje) en overal leren ze een nieuwe dans. Ondanks dat Anouk niet in de leeftijdscategorie past voor de show, heeft ze toch mogen genieten van een dansende Nienke in een ruimtejurkje. Wat wil een mens nog meer? Na de wereldreis van Timi was het tijd voor de kindermodeshow, die ik samen met Michael presenteer en we sloten de avond af met onze variety dans show.

De twee dagen erna was ik weer vrij en konden we weer samen op stap. We hadden een auto gehuurd zodat we naar het noorden van het eiland konden gaan. We hebben de Cueva de los Verdes, Jameos del Agua, Mirador del Rio, en Lago Verde bezocht en samen ontzettend veel foto’s gemaakt. Aan het eind van de dag hebben we heerlijk gegeten en hebben we de dansvloer opgezocht in onze stamkroeg Waikiki! We hadden het goede voornemen om de volgende dag Montana Roja (de rode berg) te beklimmen, maar hier zijn we toch maar van afgeweken om langer in ons bed te kunnen blijven liggen. In plaats van een dag vol inspanningen, hebben we er een stranddagje van gemaakt.

Gelukkig voor Anouk vielen de wilde plannen uiteindelijk wel mee en hebben we samen ook een paar daagjes gerelaxt. Ik kon die rustige dagen eigenlijk ook wel gebruiken dus ik vond het helemaal niet erg!

Anouk, ik vond het ontzettend gezellig dat je langs bent geweest en ik vond het super leuk om je mijn eiland te mogen laten zien!

¡Hasta pronto!

  • 14 September 2018 - 02:44

    Margreet:

    He lief nichie! Wat een gezellige week met Anouk! Heerlijk melige en mooie foto's! Ik kan me voorstellen dat het ontzettend leuk was om haar een week om je heen te hebben en haar je werk en het eiland te laten zien!
    Dikke (oerhollandse) knus!!!!

    p.s. echt een klimaat voor jou daar, he!!!

  • 14 September 2018 - 05:25

    Carolien:

    Ha Nien,
    Dat ziet er heel gezellig en lekker gek uit. Wat ontzettend leuk dat Anouk geweest is. Daarna moest je waarschijnlijk even afkikke, (als je daar tenminste tijd voor had).
    Geniet ervan. Het zal nu wel wat rustiger worden of valt dat mee/tegen?
    Dikke knuffel, mama

  • 17 September 2018 - 08:38

    Anneke:

    Hi Nienke,

    Eindelijk heb ik eens even goed al jouw leuke verhalen uitgelezen. Het klinktheerlijk en ik denk dat je het goed hebt getroffen daar. Je doet een enorme berg levenservaring op in een heerlijk klimaat en met vrolijke en leuke mensen. Je vent ook nog jarig geweest, dat ben ik helemaal vergeten denk ik. Ik hoop dat je dat ook goed hebt kunnen vieren. Het gezonde klimaat op het eiland draagt vast bij aan eensgezind en lang leven dat ik je wens.

    Lieve groeten van Anneke en Rard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 23314

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 08 November 2018

Animatiewerk @ Spanje

12 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Highschool-year Mississippi, USA

Landen bezocht: