Eilandhop: Corralejo, Fuerteventura - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu Eilandhop: Corralejo, Fuerteventura - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Nienke Donkelaar - WaarBenJij.nu

Eilandhop: Corralejo, Fuerteventura

Door: Nienke van Donkelaar

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 Augustus 2018 | Spanje, Corralejo

¡Hola hola!

Toen ik vanuit de Acttiv training, in het zuiden van Fuerteventura, naar Playa Blanca reisde, ben ik het hele eiland over gereisd. Het eiland heeft geen enorme indruk op me achtergelaten omdat het vooral bestaat uit woestijn en vulkaangesteente. Het lijkt hierin veel op Lanzarote. Wat echter wel een indruk achterliet, was de havenstad Corralejo. Toen ik naar Playa Blanca reisde, had ik geen tijd om tijd door te brengen in Corralejo. Daarom stond dit nog altijd op mijn lijstje om naartoe te gaan.

Ik was niet de enige die hier nog graag heen wilde gaan. We zijn met een groep van 6 stagiaires en entertainers met de boot naar Corralejo gegaan voor een dagje. Iedereen had zijn eigen plan uitgetrokken voor de boottocht en voor de invulling van de dag, maar we hielden contact om te zien of we aan het einde van de dag ergens konden ontmoeten.

Dit was de dag van de afstudeerverdediging van Bart. Die wilde ik natuurlijk niet missen, dus mijn plan was om de eerste uren van de dag op een terrasje met Wi-Fi door te brengen. Zo kon ik via Skype de afstudeerpresentatie van Bart meemaken en kon ik er op deze manier toch een klein beetje bij zijn. Ik dacht ook nog “eventjes” te kunnen wachten op de uitslag, maar dat bleek langer te duren dan ik dacht.

Pablo was bij me gebleven om ook even rustig te kunnen bellen met zijn familie. We zijn samen het stadje in gegaan en uiteindelijk hebben we een wandeling gemaakt over de kust van Corralejo. De kust is ontzettend mooi en geen enkel plekje is hetzelfde. Witte stranden, zwarte stranden, rotsstranden, zandstranden en alles ertussenin. En natuurlijk overal helder blauw water! Tijdens de wandeling heb ik nog een keer geprobeerd te bellen naar Bart om te vragen naar de uitslag. Na een paar keer proberen kreeg ik hem uiteindelijk te pakken. De dag werd nóg een stukje beter want mijn broer heeft zijn master in the pocket! Nogmaals gefeliciteerd Bartje!

Uiteindelijk hebben we de rest van de groep gebeld en hebben we hun opgezocht. Zij waren inmiddels gestrand op het strand een paar kilometer verder. Het was een geel zandstrand van ruim 10 kilometer lang met aan de ene kant uitzicht op de zee en aan de andere kant liggen zandduinen (of woestijn) zover als je kan kijken. Hier hebben we de laatste uren van de dag doorgebracht voordat we op de boot terug zijn gegaan naar Playa Blanca. Een zeer geslaagd dagje.

¡Hasta pronto!

  • 21 September 2018 - 07:23

    Anneke:

    Hi Nienke,

    weer een leuk verslag. Zo te zien heeft Corralejo een flinke jachthaven of in ieder geval mooie baai om te ankeren. Ziet er gezellig uit. Jullie hebben op het strand lekker de beest uitgehangen :-). Gezellige foto's weer.

    Groetjes, Anneke

  • 22 September 2018 - 07:38

    Carolien:

    Ha Nien,
    Leuk om weer wat te lezen en wat een mooie en gezellige foto's. Werk ze en geniet van alles.
    Dikke knuf, mama

  • 22 September 2018 - 12:34

    Moos:

    Gefeliciteerd met je Broer Bart. Wat ontzettend goed van je om dit via Wi-Fi bij te wonen.

  • 24 September 2018 - 02:11

    Margreet:

    Ha nichie! Gezellig verslag......een leuk besteed dagje uit dus! Wat ben je ontzettend bruin!!!!! Echt jouw klimaat!!!! Geniet er nog ff lekker van!!!! Hier is de herfst begonnen... (vind ik zelf heerlijk trouwens..) Dikke knuf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 23320

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 08 November 2018

Animatiewerk @ Spanje

12 Augustus 2011 - 17 Juni 2012

Highschool-year Mississippi, USA

Landen bezocht: